Dela nyhet
Nu drar vi igång innebandysäsongen 25/26!
Igår, 09:18 0 kommentarer
Den 5e oktober drar vi äntligen igång innebandysäsongen 25/26 för alla våra spelsugna killar och tjejer i F/P18. Det blir en säsong med många nya inslag, både för spelare och vårdnadshavare. Vi kommer att träna en dag i veckan och har blivit tilldelade träningstid på söndagar, kl. 17:30-19:00 och kommer vara i Klöxhultshallen. Vi kommer även introducera en ny spelform där vi kommer spela 3 mot 3, precis som förra säsongen, men nu kommer vi även ha målvakter med i spelet. Det blir en ny roll som brukar kännas spännande för barnen där vi kommer se till att alla som vill ska få chansen att prova på denna.
Vi har anmält ett lag för poolspel till denna säsong, vilket innebär matchspel i ”pooler” där 3-4 lag samlas vid varje tillfälle och spelar matcher mot varandra. Detta ger 2-3 matcher per gång, och totalt kommer vi delta i 7 poolspel denna säsong. Datum, tider, och platser för dessa poolspel kommer läggas in i kalendern på vår hemsida så fort de är spikade. Vi kommer dela ut matchkläder till alla barnen som man lånar under säsongen. Man ansvarar själv för att detta matchställ tvättas efter match, samt att det lämnas tillbaka efter sista poolspelet till våren. Här hade vi behövt få in information om vilka storlekar som barnen har så att vi kan säkra att de får ett matchställ som passar (skicka gärna ett mail till mig på h.sjoren@gmail.com). Värt att poängtera är att matchstället enbart används vid matcher och INTE för träning.
Innan sommaren skrevs ett nytt klädavtal med Craft som börjar gälla inför denna säsong. Detta innebär att den som vill kan köpa träningskläder i föreningens färger, samt med tryckt klubbmärke och sina initialer. Detta görs via Profilhörnan, och beställningar läggs via vår webbshop Älmhults IBK. För den som vill prova storlekar så är man välkommen till Profilhörnans nya lokaler på Norra Esplanaden 6, den 16e sep kl. 15:00-19:00.
Som spelare i föreningen tillkommer en medlemsavgift på 500 kr, samt en träningsavgift på 100 kr (totalt 600 kr). Dessa avgifter faktureras via Svenskalag-appen där samtliga spelare ska registreras. Det kommer även anordnas en försäljning av julkalendrar där varje spelare förväntas sälja 4 st. för klubbens räkning. Utöver julkalendrar så kommer det även anordnas försäljning av kläder från New Body, samt ÄIBK-pizza, men skillnaden på dessa är att hela förtjänsten går direkt in till vår lagkassa som vi sedan kan använda för att göra något kul med laget utanför innebandyplanen.
Avslutningsvis vill vi rikta en vädjan till er vårdnadshavare när det kommer till möjligheten att engagera sig i detta fantastiska lag. Vi är en något sargad ledartrupp från förra säsongen med några avhopp samt några som känner sig osäkra till en fortsättning. Som det ser ut nu så har vi behov av att få in fler tränare/hjälptränare, samt någon/några som kan ta lite extra ansvar för de försäljningsaktiviteter som anordnas av föreningen. Detta inkluderar även att styra upp någon form av kioskverksamhet under våra poolspel på hemmaplan så att vi kan börja bygga upp vår lagkassa. Ju fler som engagerar sig, desto roligare blir det samtidigt som vi sprider arbetsbelastningen över fler personer. Fundera på vad just DU kan bidra med och tveka inte på att höra av dig om du är intresserad eller har några ytterligare frågor. Släng iväg ett mail till mig på h.sjoren@gmail.com eller via telefon på 073 – 331 10 74.
Väl mött!
Ledarna F/P18